Help Center
FAQ CAYBOO
We proberen zelf zoveel mogelijk digitaal te werken en je bestelling te verwerken zonder dat we de pakbon printen. En als we dat toch doen gebruiken we altijd zoveel mogelijk het papier dubbelzijdig. Deze pakbonnen zijn dus niet te gebruiken omdat er ook gegevens van anderen op de achterzijde staan.
In de loop van de jaren hebben we ervaren dat de pakbonnen meestal bij onze klanten direct bij het oud papier worden gedaan. Vandaar dat we een aantal jaren hebben geleden hebben besloten om deze niet meer mee te verzenden. Spaart toch weer (onnodig) papier.
Natuurlijk kun je een factuur krijgen van je bestelling. Het is goed om te weten dat wij dat niet automatisch doen. Het systeem waarop wij “draaien” doet dit namelijk niet automatisch. De reden waarom wij geen papieren factuur mee sturen is dezelfde als waarom we geen pakbonnen mee sturen. De meeste mensen hebben er geen behoefte aan en gooien de papieren factuur gelijk in de prullenbak. Wil je toch een factuur hebben, b.v. omdat je via een bedrijf bestelt, meld je dan even via de mail (info@cayboo.nl) bij ons en we sturen de factuur digitaal op.
Een veel gestelde vraag en ook vaak een afhaker waarom mensen soms niet bestellen. Toch houden we vast aan een bijdrage aan de verzendkosten onder een drempelbedrag. Dat doen we omdat wij weten dat “gratis” verzenden niet bestaat, bij geen enkele winkel. Ergens moeten deze kosten toch terugverdiend worden. Dus worden ze in de prijs van de producten verwerkt, waardoor deze hoger wordt. Die keuze maken wij niet.
Soms krijgen we hier een boze reactie over. We begrijpen dat best wel, bij grote bedrijven is retourneren gratis. Alhoewel gratis…? Zie ook ons antwoord onder gratis verzenden, want dat geldt hier ook. Ergens worden deze kosten toch aan jou als klant berekend. In de aankoopprijs dus.
Daarbij hebben we een andere, belangrijke reden om niet gratis te retourneren. Wij willen retourneren zoveel mogelijk voorkomen. Wij willen geen Zalando of Wehkamp zijn waar je 10 producten bestelt om ze vervolgens weer allemaal terug te sturen. Uit kosten en uit milieu oogpunt vinden we dit niet verdedigbaar. We helpen je door de correcte maattabellen op onze site te vermelden en je altijd aan te raden je maat na te meten met een centimeter en dan pas te bestellen. Je mag ons ook altijd bellen of mailen als je twijfelt. En mocht je echt een keer het verkeerde product hebben, dan betaal jij de retourporto, maar nemen wij vervolgens de verzendkosten voor het opnieuw opsturen van een ander product voor onze rekening. Zo delen we de kosten een beetje, wel zo eerlijk.
Bekijk als je geïnteresseerd bent deze video (ongeveer 7 minuten) en je begrijpt nog beter waarom wij retourneren zoveel mogelijk willen voorkomen.
Onze voorkeur gaat sterk uit naar het in één keer verzenden van de gehele bestelling. Soms komt het inderdaad voor dat we net een bepaald artikel moeten bijbestellen. Vaak gaat het dan om een artikel waarvan we weten dat we het snel in huis kunnen hebben. Wij mailen je dan altijd met het verzoek om even geduld te hebben totdat je bestelling compleet is. Mocht dat onverhoopt tot problemen leiden dan zoeken we graag met jou naar een passende oplossing.