FAQ veel gestelde vragen bij CAYBOO

Help Center

FAQ CAYBOO

We proberen zelf zoveel mogelijk digitaal te werken en je bestelling te verwerken zonder dat we de pakbon printen. En als we dat toch doen gebruiken we altijd zoveel mogelijk het papier  dubbelzijdig.  Deze pakbonnen zijn dus niet te gebruiken omdat er ook gegevens van anderen op de achterzijde staan.

In de loop van de jaren hebben we ervaren dat de pakbonnen meestal bij onze klanten direct bij het oud papier worden gedaan. Vandaar dat we een aantal jaren hebben geleden hebben besloten om deze niet meer mee te verzenden. Spaart toch weer (onnodig) papier.

Natuurlijk kun je een factuur krijgen van je bestelling. Het is goed om te weten dat wij dat niet automatisch doen. Het systeem waarop wij “draaien” doet dit namelijk niet automatisch. De reden waarom wij geen papieren factuur mee sturen is dezelfde als waarom we geen pakbonnen mee sturen. De meeste mensen hebben er geen behoefte aan  en gooien de papieren factuur gelijk in de prullenbak. Wil je toch een factuur hebben, b.v. omdat je via een bedrijf bestelt, meld je dan even via de mail (info@cayboo.nl) bij ons en we sturen de factuur digitaal op. 

Een veel gestelde vraag en ook vaak een afhaker waarom mensen soms niet bestellen. Toch houden we vast aan een bijdrage aan de verzendkosten onder een drempelbedrag. Dat doen we omdat wij weten dat “gratis” verzenden niet bestaat, bij geen enkele winkel. Ergens moeten deze kosten toch terugverdiend worden. Dus worden ze in de prijs van de producten verwerkt, waardoor deze hoger wordt. Die keuze maken wij niet.

Soms krijgen we hier een boze reactie over. We begrijpen dat best wel, bij grote bedrijven is retourneren gratis. Alhoewel gratis…?  Zie ook ons antwoord onder gratis verzenden, want dat geldt hier ook. Ergens worden deze kosten toch aan jou als klant berekend. In de aankoopprijs dus.
Daarbij hebben we een andere, belangrijke reden om niet gratis te retourneren.  Wij willen retourneren zoveel mogelijk voorkomen. Wij willen geen Zalando of Wehkamp zijn waar je 10 producten bestelt om ze vervolgens weer allemaal terug te sturen. Uit kosten en uit milieu oogpunt vinden we dit niet verdedigbaar. We helpen je door de correcte maattabellen op onze site te vermelden en je altijd aan te raden je maat na te meten met een centimeter en dan pas te bestellen. Je mag ons ook altijd bellen of mailen als je twijfelt. En mocht je echt een keer het verkeerde product hebben, dan betaal jij de retourporto, maar nemen wij vervolgens de verzendkosten voor het opnieuw opsturen van een ander product voor onze rekening. Zo delen we de kosten een beetje, wel zo eerlijk.

Bekijk als je geïnteresseerd bent deze video (ongeveer 7 minuten) en je begrijpt nog beter waarom wij retourneren zoveel mogelijk willen voorkomen.


Onze  voorkeur gaat sterk uit naar het in één keer verzenden van de gehele bestelling. Soms komt het inderdaad voor dat we net een bepaald artikel moeten bijbestellen. Vaak gaat het dan om een artikel waarvan we weten dat we het snel in huis kunnen hebben. Wij mailen je dan altijd met het verzoek om even geduld te hebben totdat je bestelling compleet is. Mocht dat onverhoopt tot problemen leiden dan zoeken we graag met jou naar een passende oplossing.

Op internet staan allerlei pagina’s die kortingscodes vermelden die niet correct zijn. Ze zijn niet van ons afkomstig, lijken soms gewoon “random” te worden geplaatst.  Als wij een kortingsactie hebben dan staat deze altijd vermeld in onze nieuwsbrief. Dus dat is een reden om je op de nieuwsbrief te abonneren lijkt ons ;-). Ontvang je meteen je eerste kortingscode.

Jazeker, bij afnames van grotere volumes van een bepaald product hanteren we staffelkortingen. Hoeveel deze zijn hangt af van het product en uiteraard de hoeveelheid die afgenomen wordt. Dus ben of heb je een bedrijf en je wilt je werknemers verrassen met kerst, of je relaties in het zonnetje zetten, bel of mail ons dan. We maken een offerte op maat voor je. Maar ook als je een feest organiseert en b.v. op zoek bent naar een grotere hoeveelheid bamboe rietjes, mag je ons altijd bellen of mailen. We denken altijd met je mee.

We versturen maximaal een maal per week een nieuwsbrief. Deze wordt verstuurd via La Posta, een nieuwsbriefprogramma. De nieuwsbrief wordt meestal zaterdag ochtend verstuurd. In de nieuwsbrief lees je over nieuwe producten die we  binnen  hebben gekregen. Soms zetten we ook een deel van de collectie “in het zonnetje” die we al wat langer in huis hebben. Als eerste ontvang je ook bericht van de “Sale” die we aan het einde van het zomerseizoen en het winterseizoen hebben.

We versturen onze bestellingen zoveel mogelijk in kartonnen (brievenbus)doosjes. We houden er rekening mee in zo klein mogelijke eenheden te verpakken, zodat je niet een halve doos met lucht ontvangt. Soms zit er voor extra bescherming papier of karton in de doos erbij, of in een enkel geval biologisch afbreekbaar opvulmateriaal. De dozen die we zelf ontvangen van leveranciers proberen we zoveel mogelijk te hergebruiken, je ziet dit aan een papieren sticker die we dan op de doos plakken. De doos is dan misschien niet zo mooi meer, maar wel duurzaam, en daar hechten we aan. De tape die we gebruiken is nooit van plastic maar altijd van papier.

Beoordelingen zijn belangrijk voor ons. En voor (potentiële) klanten. Het laat zien dat we ons werk steeds kritisch proberen te bekijken en te verbeteren daar waar nodig is. Daarbij geven de beoordelingen (potentiele) klanten een idee hoe wij als bedrijf functioneren. En hoe onze communicatie is en hoe de producten bevallen.  Dat geeft vertrouwen. Wij maken gebruik van een externe onafhankelijke partij voor deze beoordelingen (Webwinkelkeur) . Zij verzorgen de uitnodiging en sturen, indien nodig, nog een herinneringsverzoek.

In principe reageren wij niet op beoordelingen, maar wij lezen ze allemaal. En vaak met trots.

Tegelijk vragen wij iedereen om, op het moment dat je niet tevreden bent over je levering, direct contact met ons op te nemen. Wij hechten grote waarde aan goede klantenservice en hebben geleerd dat tevreden klanten ook graag terugkomen bij ons. Als je dus niet tevreden bent neem dan gerust via de mail of telefonisch contact met ons op, en laat de beoordeling voor het moment dat we de kans hebben gehad eventuele problemen naar behoren voor je op te lossen.

We krijgen deze vraag vaker, maar we zijn geen echte fairtrade winkel. We verkopen wel sommige producten die onder de noemer fairtrade vallen of een fairtrade label hebben. Bij de merken die we hanteren letten we altijd op of een merk echt aandacht besteedt aan MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) en daarvoor een keurmerk of certificering heeft. Zo hebben verschillende leveranciers het label van de Fair wear foundation. Daarnaast spelen certificeringen over de producten zelf een belangrijke rol. Meer uitleg over de verschillende keurmerken van de leveranciers vind je hier.

Ervaringen van de producent hebben geleerd dat vrouwen graag een iets soepeler shirt dragen dan de mannen. Daarbij gebruiken vrouwen de shirts vaker als top onder b.v. een vest of trui. Heren dragen de shirts vaker gewoon çasual. Vandaar dat de dames basic shirts van CAYBOO iets “dunner” zijn dan de herenshirts. Maar beiden zijn ze heel fijn draagbaar en hebben ze de heerlijke voordelen  van bamboe textiel.

Al onze sokken hebben een maat range. Damessokken zijn standaard tussen maat 37 en 42 en heren sokken lopen van 39 tot 45 en in een beperkte selectie ook van 45 tot 49. De ervaring heeft geleerd dat ze in alle maten goed passen. In de sokken zit, naast bamboe viscose en meestal gerecycled polyester, ook nog elastaan verwerkt. Dat maakt dat de sokken goed in vorm blijven, ook na veelvuldig wassen. En goed blijven zitten.

Overigens heeft Marga maat 36 in de schoenen en draagt ook de sokken van CAYBOO zonder problemen ;-)